کاشت درخت گز برای اولین بار در اراضی شور منطقه خیر استهبان

     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از کاشت درخت گز برای اولین بار در سطح 1.5 هکتار از اراضی شور و کم کیفیت روستای دستجرد منطقه خیر استهبان خبر داد.

کاشت گز خیر

به گزارش مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاوزی استهبان، مهدی اعیان منش عنوان کرد: هدف از اجرای طرح گزکاری استفاده بهینه از آب های نا متعارف و خاک های شور و قلیایی و وارد نمودن این منابع به چرخه تولید اقتصادی کشور است و با کاربرد مدیریت خاص و اجرای تمهیدات و توصیه های مناسب می توان از آب یا خاک های شور و کم تا بلا استفاده بهترین استفاده را نمود.

اعیان منش افزود: در مزرعه مورد نظر،کاشت گز با استفاده از قلمه و فاصله کاشت روی ردیف یک متر و بین ردیف پنج متر با دور آبیاری 15روزه از منبع چاه به صورت غرقابی انجام شده و خوشبختانه اکثر قلمه ها با وجود شوری بالای آب سبز گردیده اند.

این مقام مسئول بیان داشت: در این مزرعه با توجه به بالا بودن EC آب و عدم کشت سایر محصولات کشت گز انجام گردید و با توجه به مقاومت آن به خشکی، شوری و قابلیت استحصال چوب آن پس از 3 تا 10 سال بسته به میزان رشد، با ترویج این کشت می توان به اقتصاد کشاورزان دارای مزارع با شوری آب بالا کمک کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *