آغاز برداشت ذرت علوفه اي بهاره در بخش سيدان مرودشت

55برداشت ذرت

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان مرودشت از برداشت بیش از 22 هزار تن ذرت علوفه ای در این بخش خبر داد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، محمدرضا امیری گفت: در سال زراعي جاری بالغ بر 300 هكتار از اراضي زراعي بخش سيدان به كشت ذرت علوفه اي بهاره اختصاص يافته كه كار برداشت آن آغاز گرديده است و پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از 22 هزار تن علوفه مرغوب به صورت مكانيزه برداشت شود.

اميري افزود: اين ميزان علوفه علاوه بر تامين نياز دامداری های شهرستان، جهت سيلو و تعليف دام به ساير شهرستان ها و استان هاي همجوار بارگيري مي شود.

ایشان بیان کرد: ذرت علوفه ای بعنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و به منظور تامین نیاز علوفه ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه بیش از ۹۰ درصد این مزارع با روش‌های نوین آبیاری (نواری و بارانی) آبیاری می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود، اظهار کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در مرداد و برداشت ذرت علوفه‌ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

ذرت علوفه‌ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام به حساب می‌آید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *