طرح الگویی سایبان باغات در کازرون اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از اجرای طرح الگویی احداث سایبان باغات در یک انارستان تجاری با رقم واندرفول در این شهرستان خبر داد.

image 05 08 2023 691

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی گفت: احداث سایبان باغات انار برای اولین بار است که در شهرستان کازرون با همراهی جهاد کشاورزی و شخص باغدار در سطح 400 متر مربع اجرا شده است.

به گفته وی؛ این سایبان با پایه‌های فلزی و پوشش توری با تراکم 50 درصد طراحی و با استفاده از کمک‌های اعتباری از محل اعتبارات اصلاح و نوسازی باغات و مشارکت باغدار احداث شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رقم واندرفول یکی از ارقام تجاری و صادراتی انار است، اضافه کرد: انار یکی از سه محصول عمده باغی شهرستان کازرون است که سالانه به دلیل شدت تابش نور خورشید درصد زیادی از محصول دچار آفتاب سوختگی، دانه سفیدی و افت کیفیت و بالطبع کاهش در آمد می‌شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای کنترل شدت تابش نور خورشید و کاهش دما احداث سایبان بر روی درختان است که یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌آید، از این رو طرح مذکور با نظارت مستقیم جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اجرا شد.

رشیدی با اشاره به اینکه سایبان‌ها موجب تعدیل شدت نور، کاهش دما، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در نهایت منجر به بهبود رشد رویشی درخت، جلوگیری از هجوم آفات، جلوگیری از آفتاب سوختگی، افزایش راندمان و کیفیت محصول و کاهش میوه‌های درجه دو و سه و قطعا منجر به افزایش درآمد می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *