افزایش ۱۰ درصدی کشت لوبیا در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: امسال تاکنون سطح زیر کشت لوبیا چشم بلبلی در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی یافته و به بیش از هزار و 200 هکتار رسیده است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، محمد حیدری با تاکید بر اینکه شهرستان قیروکارزین قطب تولید لوبیا چشم بلبلی در این استان است، بیان کرد: عملیات کشت این محصول از اوایل تیرماه آغاز شده و به طور معمول تا اواسط مردادماه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه طول دوره رُشدی گیاه لوبیا رقم چشم بلبلی کوتاه است و در دسته گیاهان کم آب بر شمار می‌آید، اضافه کرد: این خصوصیت به‌همراه بازار پسندی محصول تولیدی و قیمت منصفانه آن در بازار موجب رغبت کشاورزان به کشت آن است.

حیدری با اشاره به اینکه بقایای گیاهی لوبیا به جهت ارزش تغذیه‌ای برای دام از کیفیت مناسب در میزان درصد پروتئین و رطوبت برخوردار است، ابراز کرد: کاه این محصول مزارع شهرستان قیروکارزین ارزشمند بوده و درآمدزایی مناسبی به‌همراه دارد و فروش آن موجب کاهش هزینه‌های تولید کشاورز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت لوبیا در شهرستان قیروکارزین عموما از اواسط مهرماه شروع می‌شود، بیان کرد: در صورت عدم رُخدادهای غیر منتظره جوی، برآورد می‌شود حدود هزار و 500 تن لوبیا چشم بلبلی در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18160

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *