آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان خنح

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان خنح

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت گندم از اواخر فروردین ماه از روستاهای فیدویه و گرمشت آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با اشاره به فعال بودن دو مرکز خرید در شهرستان، تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از 7 هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به کشت گندم با ارقام غالب سارنگ، تیرگان، برات و سیروان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سطح زیرکشت این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش 160 درصدی داشته است، بیان کرد: پیش بینی می شود از این سطح بیش از22 هزار تن گندم برداشت شود.

علی پور افزود: شش اکیپ از کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی بر کار برداشت نظارت داشته و انتظار می رود تعداد 80 دستگاه کمباین وارد شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار کرد: تاکنون تعداد 8 دستگاه کمباین وارد شهرستان شده و از موارد مهم در این خصوص دارا بودن کارت معاینه فنی و ضدعفونی کمباین از شرکت تعاونی کمباین داران فارس می باشد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی گندم از طرف دولت مبلغ 13000 تومان اعلام گردیده که کشاورزان انتظار دارند با توجه به افزایش هزینه های تولید این نرخ نیز افزایش یابد.

همچنین لازم به ذکر دانست، مزارع دارای کشت قراردادی از جایزه ی برداشت با کمک هزینه ی 100 هزار تومانی برخوردار خواهد بود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=10128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *