برگزاری کمیته طرح امید در مورخ95/04/01

این جلسه با حضور مهندس پورتولّری (کارشناس ترویج طرح امید) از سازمان جهاد کشاوزری فارس و همکاران جهاد کشاورزی سروستان جناب مهندس قهرمانی (کارشناس ترویج)مهندس احسانی( مسئول باغبانی و مسئول سایت امید شهرستان) خانم روحانی(مسئول تولیدات گیاهی) خانمها میر عیسایی.احمدی و محمودی مسئولین سایتهای کوهنجان و سعیدی و قربانی نژاد مسئولین سایت مرکزی اغاز گردید.

مهندس قهرمانی مسئول ترویج و دبیر کمیته طرح امید گفتند:

در راستای مناسب و مطلوب طرح امید توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ایی شهرستان سروستان انتخاب طرح امید در باغات پسته،انجیر و زیتون با توجه به کاهش بارندگی و کم شدن آب چاههای کشاورزی خوب و مفید ارزیابی شد.

و همچنین برگزاری کارگاه ها و کلاسهای هدفمند با حضور محققین از مراکز تحقیقات باعث افزایش سطح علمی و مهارتهایی چون هرس و پیوند برای باغداران خواهد بود که از دستاوردهای خوب طرح امید است

در ادامه جلسه مهندس  پور تولّری کارشناس ترویج استان وضعیت طرح امید در شهرستان و عملکرد مسئولین سایت را بسسیار خوب ارزیابی کردندو گفتند:

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان در انتخاب طرح امید بسیار هوشمندانه عمل کرده و با توجه به ظرفیت شهرستان و در راستای دستو العمل و اهداف سازمان در محصولاتی چون پسته و گیاهان دارویی بسیار موفق بوده است. ایشان همچنین گفتند: تمام جداول در دفترچه باید بر اساس اقدامات صورت گرفته در مزرعه با هماهنگی مسئول تولیدات گیاهی ،شرایط جوی ،اقلیمی و همچنین عرف منطقه تکمیل گردد. و در جهت اجرای سیاستهای الگوی کاشت ،کشت جایگزین مثل توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت گلخانه در شهرستان گیاهان دارویی زیره سبز موضوع طرح امید را در عمل بهترنشان داده است.

1

2

4

3

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *