سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان سروستان به ۵۶۰ هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: شهرستان سروستان یکی از قطب های مطرح در کاشت گیاهان دارویی از قبیل، زیره سبز، گلنار، زعفران، خاکشیر ، زنیان، آنغوزه می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، شاهرخ سامانی افزود: در طرح توسعه کشت گیاهان داروئی 560 هکتار در سال 98 اجرایی گردیده است که خوشبختانه   850 درصد سطح ابلاغی پیشرفت داشته ایم که از انواع گیاهان داروئی مذکور در اراضی مساعد این شهرستان کشت گردید.

وی اظهار کرد: طی 2 سال اخیر توسعه کاشت گل محمدی در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و تاکنون در سطح 42 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان گل محمدی کشت شده است که اشتغال زایی و درآمدزایی مناسبی به دنبال خواهد داشت.

سامانی گفت: زیره سبز با سطحی بالغ بر 150 هکتار بصورت دیم در شهرستان کشت گردیده که این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار است و جایگاه ویژه ای را دارد .

وی یادآور شد: توسعه چشمگیر و کشت 100 هکتاری زعفران نیز از جمله گام های بسیار خوبی است که در بخش باغبانی شهرستان برداشته شده است که تولید این محصول با کیفیت بسیار بالا چشم انداز خوبی را در مسیر جهش تولید در سال 99 برای ما ترسیم می کند.

گیاهان دارویی

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *