برداشت انجیر از باغ های سروستان آغاز شد

کارشناس مسوول واحد باغبانی از ]غاز برداشت انجیر از باغ های دیم شهرستان سروستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، احسانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به موفقیت اجرای پروژه توسعه ی باغ های انجیر دیم در اراضی مستثنیات شیب دار، با استقبال هر چه بیشتر بهره برداران رو به رو شده ایم. در حال حاضر 600 هکتار به کشت این محصول ارزشمند اختصاص یافته است که 300 هکتار آن ثمری می باشد و پیش بینی می شود در سال جاری حدود 300 تن انجیر خشک از این سطح برداشت شود.

وی در ادامه بیان کرد: به دنبال کاهش منابع آبی و ترویج توسعه کشت های کم آب بر و دیم به ویژه انجیر دیم، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان با جهت دادن به یارانه ی نهال به سمت تأمین نهال انجیر دیم، ایجاد سایت الگویی انجیر دیم، برگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی و استفاده از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس به توسعه ی کشت این این محصول ارزشمند پرداخته است.

این مقام مسوول همچنین خاطر نشان کرد: مطابق برنامه ریزی ها هر سال بالغ بر 100 هکتار از اراضی به کشت انجیر دیم اختصاص خواهد یافت که در آینده نزدیک چشم انداز بسیار خوبی را می توان برای این محصول در شهرستان ترسیم کرد. در حال حاضر بیشترین تجمع کشت انجیر دیم در بخش کوهنجان شهرستان سروستان و دهستان مهارلو می باشد و امید می رود با توجه به بارش های مناسب در سال های اخیر شاهد افزایش کمی و کیفی این محصول ارزشمند باشیم.

22.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11741

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *