برداشت بادام از باغ های بادام سروستان

کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از برداشت بادام از باغ های دهستان مهارلو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، حمید رضا احسانی با اعلام این خبر افزود: باغ های بادام در دهستان مهارلو قدمتی دیرینه دارد و در حال حاضر 421 هکتار از اراضی این منطقه را بادام تشکیل داده است و امسال بالغ بر 850 تن بادام روانه بازار مصرف می گردد.

وی در ادامه گفت: به دلیل خشکسالی های متمادی در دهه ی اخیر خسارت زیادی به باغ های بادام این منطقه وارد کرده است به طوری که نزدیک به 50 درصد از این باغ ها در اثر خشکسالی از بین رفته است. بدیهی است کاهش کمی و کیفی منابع آبی، تهدیدی جدی بر ای باغ های دیم منطقه می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجام عملیات اصلاح و احیاء باغ های بادام در مناطقی که تأمین آب مقدور می باشد، حذف و جایگزینی با الگوهای کاشت ارقام مقاوم به خشکی و کم آب بر، مانند انجیر دیم، تأمین تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت جهت انجام عملیات اصلاح و احیاء، حذف و جایگزینی باغ های پیر و فرسوده از راهکارهای بسیار مؤثر در این اراضی ارزشمند است که چشم اندازی روشن برای دهستان مهارلو قلمداد می شود.

.jpg

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11745

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *