اجرای طرح ملی پوشش بیمه ای روستائیان در شهرستان سروستان

کارشناس امور زنان روستایی شهرستان سروستان از اجرای طرح ملی پوشش بیمه ای روستائیان و عشایر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، رویا محبی زاده ضمن اعلام این خبر اقزود:

جهت انجام این پروژه پس از مکاتبه با بخشداری و دهیاران روستاها در نهایت جلسه ای با دهیاران به منظور شفاف سازی جوانب مختلف این طرح برگزار شد. این طرح که از ابتدای مهر ماه سال جاری بطور جدی پیگیری و عملیاتی شد با استقبال بی نظیری رو به رو شده است و تا کنون بیش از 200 نفر در این طرح نام نویسی کرده اند که اولویت با زنان بی سرپرست و بد سرپرست بوده است.

این کارشناس با بیان اینکه این پوشش بیمه ای، از بیمه ی درمان جدا بوده، صرفا به منظور تامین آتیه و بازنشستگی مشمولین استفاده می شود، اظهار کرد: حق بیمه سهم مشمول در سال اول رایگان و در سنوات بعدی با یک درصد افزایش به صورت سالانه دریافت می شود، با تأکید بر اینکه متقاضیان پوشش بیمه ای روستایی و عشایری نباید تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند، افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه این طرح قرار می گیرند در صورت رسیدن به سن 65 سالگی و پرداخت حق بیمه به مدت 15 سال از مستمری بازنشستگی برخوردار می شوند.

محبی زاده ابراز کرد: این طرح به استناد ابلاغ مشاور مقام عالی وزارت و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری در وزارتخانه جهاد کشاورزی شروع شده است و پس از جمع بندی اطلاعات به صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارسال شد.

.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11756

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *