اجرای بالغ بر ۱۱۵ درصد از سطح ابلاغی آبیاری نوین در شهرستان سروستان

مسئول اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی گفت:

سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان تاکنون به مرحله ی به اجرا رسیده است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان: مصطفی جوکار ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان سروستان از شهرستان های مستعد در باغات پسته است بطوریکه 1برای اولین بار در سطح استان فارس ، سیستم آبیاری زیر سطحی کم فشار بطور کاملا علمی در باغ پسته 3 هکتاری در شهرستان سروستان اجرا شده و مورد استقبال کشاورزان دیگر نیز واقع شده است. وی در ادامه گفت: همچنین در بحث سامانه های نوین آبیاری در سال جاری بیش از 115 درصد از سطح ابلاغی و تعهد شده برای شهرستان به مرحله بهره برداری رسیده است.

در سال جاری بیش از 35700 میلیون ریال هزینه در بخش اجرای سامانه های نوین آبیاری اعتبار جذب گردیده است .

مسئول آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان سروستان همچنین بیان کرد: وجود نوسانات و افزایش شدید قیمت ها چالشی مهم در اجرای سامانه های نوین آبیاری به شمار می رود.

وی در پایان افزود: از اعتبارات سال ۹۹ به ازای اجرای هر هکتار آبیاری نوین، در طرح‌های بارانی مبلغ 11 میلیون و پانصد هزار تومان، قطره ای و نواری 22و هفتصد و پنجاه میلیون تومان، و سیستم‌های کم فشار 7 میلیون و هفتصد هزار تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت می‌شود.

3030303.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11781

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *