آغاز کاشت نشاء فلفل دلمه ای رنگی در اولین مجتمع گلخانه ای مکانیزه شهرستان سروستان

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از آغاز کشت نشاء فلفل دلمه ای در مجتمع گلخانه ای سبز گامان نصر پارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان، سهراب عاشوری با اعلام این خبر افزود: مجتمع گلخانه ای مؤمن آباد با مدیریت شرکت سبز گامان نصر پارس در فاز اول احداث گلخانه به مساحت 1/6 هکتار شروع به کشت چهار رقم نشاء فلفل دلمه ای به رنگهای قرمز، نارنجی، زرد، سبز نموده است.

این مقام مسئول بیان کرد: این گلخانه اولین گلخانه‌ای در شهرستان است که با استفاده از سیستم‌های هوشمند و اتوماتیک امکان کنترل دقیق و بهتر شرایط محیطی در مراحل مختلف تولید، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی به ازاء هر بوته و سالم سازی محیط کشت فراهم آمده است.

او گفت : از دیگر مزایای ساخت این گلخانه افزایش تولید در واحد سطح و کیفیت بالای محصول تولیدی، کنترل بهینه آفات ، بیماری‌ها و انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت است.

عاشوری بیان کرد: این گلخانه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال راه اندازی گردیده که از این مبلغ 100 میلیارد ریال به صورت تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در پایان تصریح کرد : پیش بینی می شود سالانه بیش از 300 تن سبزی و صیفی در این مجتمع گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف شود و زمینه اشتغال بیش از 20 نفر نیروی کار ایجاد می گردد.

                                                                  WhatsApp_Image_2021-11-23_at_14.05.401.jpeg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11865

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *