اجرای پنج طرح تحقیقاتی – ترویجی در سال 1401-1400 در شهرستان سروستان

_لاین.jpg  .jpg

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سروستان گفت : پنج طرح تحقیقی ترویجی با موضوع کشت و مقایسه سازگاری ارقام گندم و جو در اراضی شور نرمال و خشکی آخر فصل با شرایط مزرعه کشاورزان با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس (ایستگاه تحقیقاتی زرقان) در حال پیگیری می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ، محمد صادق فانی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ها ، برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی بازدید کارشناسان و کشاورزان از مزارع کشت شده و ادامه روند کارهای تحقیقاتی، معرفی ارقام توسط محققین می باشد .

به گفته این مقام مسئول در این طرح ، لاین های امید بخش با هدف مقایسه سازگاری ارقام گندم ( طلایی ترابی امید) در اراضی نرمال و گندم ارقام ( برزگر نارین ) در اراضی شور با لاین های امید بخش و جو ارقام ( مهر و گلشن ) در ارضی شور و رقم به رخ در اراضی نرمال و رقم گوهران با شرایط خشکی آخر فصل با لاین های امید بخش در دست اجرا می باشد .

فانی اظهار کرد: نتیجه نهایی طرح بعد از برداشت و مقایسه عملکرد و اجزاء عملکرد و بررسی خصوصیات مورفولوژیک و فیزیولوژیکی گیاه با سایر طرح های انجام شده در 8 ایستگاه تحقیقاتی در مناطق معتدل و هم اقلیم کشور بعد از گزارش نهایی به عنوان رقم جدید در سال آینده توسط موسسه تهیه نهال و بذر وزرات جهاد کشاورزی به جامعه کشاورزی معرفی خواهد شد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11882

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *