کشت کلزا از چندی پیش در شهرستان فراشبند آغاز شد

     به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند: کشت کلزا از تاریخ 26 مهر 1395 در شهرستان فراشبند آغاز شده است.
     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند: در راستای اجرایی شدن برنامه‎های اقتصاد مقاومتی و سیاست‎های وزارت جهاد کشاورزی در راستای خودکفایی در تولید دانه‎های روغنی و کاهش واردات روغن خوراکی و همچنین پایداری در تولید گندم، شرایط برای کشت و توسعه محصول کلزا در استان فارس و شهرستان فراشبند فراهم شده است.
     نادرپور اظهار داشت که سطح ابلاغی شهرستان فراشبند 150 هکتار می‎باشد که با توجه به کلاسهای آموزشی برگزار شده کشت این محصول ترویج شده و کارشناسان اداره تولیدات گیاهی شهرستان و مدیران پارسل در خصوص ترویج کشت و هموار کردن مسیر توسعه اقدامات شایسته‎ای را انجام داده‎اند.
     همچنین ایشان گفت که انتظار می رود 100 درصد از سطح ابلاغی تحقق یابد، که از این سطح انتظار می رود بیش از 300 تن کلزا در شهرستان برداشت شود.
     نادرپور افزود تأمین اعتبار و تسهیلات مناسب، بیمه محصول و خرید به موقع از کشاورزان، تأمین به موقع بذر و خدمات پشتیبانی از جمله موارد برای تشویق کشاورزان برای کشت کلزا می باشد.
     ایشان همچنین بیان داشت که دانه کلزا حاوی 45 درصد روغن، و کنجاله آن حاوی 40 درصد پروتئین می باشد و روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع از با کیفیت‎ترین روغن‎های خوراکی می باشد. کنجاله کلزا به عنوان یکی از مناسب‎ترین منابع در تغذیه دام و طیور می باشد.

DSC07561

DSC07609

DSC07610

DSC07614

DSC07619

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *