توسعه سامانه های آبیاری نوین در شهرستان فراشبند

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند طرح های آبیاری نوین با استفاده از یارانه دولتی در شهرستان در حال اجرا می باشد.
    صغری ثابت مسئول آب و خاک شهرستان بیان داشت به منظور صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت گرانبها، از محل اعتبارات بند (د) تبصره 4 با پرداخت 85 درصد هزینه های اجرای طرح های آبیاری نوین بصورت بلاعوض تا سقف 70 میلیون ریال در هکتار برای طرح های آبیاری نواری و قطره ای و 50 میلیون ریال در هکتار برای طرح آبیاری بارانی به کشاورزان شهرستان کمک می گردد.
    ثابت در ادامه افزود با برگزاری منظم جلسات کمیته آبیاری نوین در شهرستان و مکاتبه با دهیاری ها، نصب پوستر و بنر در شهرستان و اطلاع رسانی به بهره برداران استقبال خوبی از اجرای طرح های آبیاری نوین به عمل آمده و سطح تعهد اجرای آبیاری نوین در سال 95 را 280 هکتار اعلام نمود؛ که از این مقدار 396 هکتار به اتمام رسیده و در حال اجرا می باشد که امید است بتوان با پیگیری و رفع موانع پیش روی کشاورزان اجرای طرحهای آبیاری نوین از محل اعتبارات دولتی را سرعت بخشید.
    وی تصریح کرد که خوشبختانه طی چند سال اخیر با اطلاع رسانی های انجام شده کشاورزان به اهمیت اجرای آبیاری نوین واقف و سطح طرح های آبیاری نوین خود اجرایی تا سطح هفت هزار و 191 هکتار در کشت های زراعی و جالیزی گسترش یافته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *