کشت ارقام بذری گندم در 55 هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد

_ارقام_بذری_گندم_در_سطح_55_هکتار_از_اراضی_شهرستان_فیروزآباد.jpg

کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد از کشت 4 رقم بذری گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، نجف سرداری گفت: مزارع گندم بذری با طبقه بذری مادری و پرورشی 3 در سطح 55 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده است.

ایشان ابراز کرد: گندم بذری با طبقه مادری در سطح 40 هکتار از اراضی روستاهای دهبرم و بایگان کشت شده و رقم کشت شده در این مزرعه رقم برات می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین گندم بذری با طبقه پرورشی 3 در سطح 15 هکتار از اراضی روستای محمدآباد کشت شده و ارقام کشت شده در این مزرعه سیوند در سطح 4 هکتار، رقم پارسی در سطح 7 هکتار و رقم خلیل در سطح 4 هکتار می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: میزان بذر مصرفی 270 کیلو گرم در هکتار بوده و با روش بارانی آبیاری می شود.

سرداری با بیان اینکه تولید بذر گواهی شده و با خلوص ژنتیکی بالا یکی از مولفه های اصلی موفقیت در تولید گندم است، اظهار کرد: همه برنامه های کاشت، داشت و برداشت گندم بذری با نظارت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، مدیران پهنه و کارشناسان شرکت های بذری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: گندم بذری تولید شده پس از بوجاری و ضد عفونی و بسته بندی به منظور مصرف بذر در سال زراعی آینده مورد استفاده قرار می گیرد.
ایشان به پتانسیل بالای شهرستان فیروزآباد در تولید گندم با کیفیت و مرغوب اشاره و خاطرنشان کرد: برخورداری از آب با کیفیت و دارا بودن کشاورزان پیشرو از جمله دلایل استقبال از کشت گندم بذری در این منطقه است.
کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد از کشاورزان خواست به منظور افزایش کمی و کیفی محصول از بذور اصلاح شده و ارقام جدید و دارای گواهی سلامت مؤسسه ثبت و گواهی بذر استفاده کنند و از بذور نامرغوب که عملکرد مناسبی ندارند خودداری کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12924

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *