اجرای طرح تولید محصول گواهی شده در فیروزآباد

_طرح_تولید_محصول_گواهی_شده_در_فیروزآباد_-_Copy.jpg

 

دبیر طرح محصول سالم و گواهی شده مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: طرح تولید محصول گواهی شده در 12 سایت زراعی، باغی، گلخانه و گیاهان داروئی در محصولات انار، انگور، پسته، گوجه فرنگی، هندوانه، مورینگا و به لیمو در دست اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سمیه سلطانی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان و اقدامات موثر بهره برداران در مرحله داشت و مراقبت، نمونه های ارسالی گیاهان دارویی مورینگا و به لیمو طبق گزارش آزمایشگاه مرجع دارای انطباق با استانداردهای ملی و بین المللی جهت دریافت گواهی icm و استاندارد تشویقی می باشد.

وی تصریح کرد: تولید محصولات گواهی شده، سالم و ارگانیک از اولویت های بخش کشاورزی می باشد که در همین زمینه مراجع مربوطه پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می نمایند.

سلطانی افزود: اقدامات لازم جهت دریافت گواهی با هماهنگی عوامل دست اندرکار از جمله مدیران کنترل کیفی شهرستان و انجمن کلینیک های گیاهپزشکی در دست انجام است.

او ادامه داد: اجرای این طرح‌ها با رویکرد ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و گواهی شده با محوریت اجرای دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، جلوگیری از سوء مصرف سموم و کود‌های شیمیایی، مدیریت منابع آب و خاک اجرا می‌شود.

دبیر طرح محصول سالم و گواهی شده در پایان ابراز کرد: امیدواریم در سال جاری با اخذ گواهی های بیشتر در سطوح پیش بینی شده، جایگاه شهرستان فیروزآباد را به عنوان یکی از شهرستان های تولید کننده محصولات گواهی شده ارتقاء دهیم .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *