بازدید از مزارع برداشت شده فیروزآباد در راستای اجرای کشاورزی حفاظتی

_-_Copy.jpg

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: در راستای اجرای کشاورزی حفاظتی بازدید از مزارع برداشت شده شهرستان به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی اظهار داشت: این بازدید با حضور دادستان شهرستان، معاون فرماندار، رئیس اداره تعزیرات و مسئولین ذیربط صورت پذیرفت و وضعیت مزارع برداشت شده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها پس از برداشت محصولات کشاورزی، آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع است که علاوه بر آلودگی محیط زیست و از بین بردن مواد مفید طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک جرم تلقی می‌شود.

در بازدید از مزارع، دادستان شهرستان از کشاورزانی که اقدام به برگرداندن کاه و کلش‌ به خاک کرده بودند تقدیر و بر آموزش، ترویج و حمایت از کشاورزان تاکید نمودند. همچنین به متخلفینی که با آتش سوزی باعث آلودگی محیط زیست و سلب آسایش شهروندان می گردند هشدار دادند

مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دستور دادستان شهرستان کارگروه حفظ بقایا و جلوگیری از آتش سوزی کاه و کلش با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، محیط زیست و جهاد کشاورزی تشکیل شده است و از ابتدای برداشت به صورت روزانه از مزارع بازدید می نمایند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی برنامه بازدید علاوه بر ترویج و آموزش حفظ بقایای گیاهی، آتش سوزی کاه و کلش نیز پایش و در صورت آتش سوزی صورتجلسه تنظیم و به مقام قضایی ارجاع خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *