برگزاری کلاس آموزشی کشت روی پشته های بلند در فیروزآباد

_آموزشی_کشت_روی_پشته_های_بلند.jpg

رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: کلاس آموزشی کشت روی پشته های بلند با هدف توسعه، ترویج و افزایش سطح کشت محصولات بر روی پشته های بلند در فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، علی عالیشوندی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل کشت محصولات شتوی در شهرستان، این کلاس آموزشی توسط محمدعلی رستمی پژوهشگر مروج ارشد حوزه تخصصی ماشین های کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و با حضور مدیران پهنه و بهره برداران پیشرو برگزار گردید.

وی هدف از آموزش این نوع کشت را افزایش بهره‌وری در منابع تولید، صرفه‌جویی در مصرف بذر و کود، مدیریت زمان و کاهش تردد ماشین آلات بیان کرد و افزود: قابلیت انجام بی خاکورزی و کم خاکورزی، کاهش مصرف انرژی به دلیل حذف عملیات خاکورزی و استفاده از پشته های دائمی، کاهش تراکم خاک به دلیل کاهش تردد، بهبود کنترل علف هرز در زمان بازسازی جویچه ها و پشته ها و امکان کشت سریع محصول بعد از مزایای این نوع کشت می باشد.

عالیشوندی با اشاره به اینکه هدف اصلی در این نوع کشت صرفه جویی در مصرف آب است، بیان داشت: از سایر مزایای کشت روی پشته های بلند می توان به بهبود تهویه خاک و رشد ریشه، کاهش مصرف آب و امکان انجام آبیاری به صورت کاملا نشتی، کاهش سله وخفگی بذر، کاهش فرسایش خاک، افزایش درصد سبز شدن بذرها و کاهش مصرف بذر، کاهش مصرف علف کش ها افزایش راندمان مصرف سموم و کود، افزایش عملکرد، امکان استفاده از پشته ها برای کشت های بعدی به صورت بی خاکورزی و مناسب بودن برای برداشت با کمباین اشاره کرد.

در این کلاس آموزش های لازم به صورت عملی در مزرعه در خصوص معرفی انواع کارنده ها و ویژگی های آن ها، همچنین مزایا و معایب کارنده ها به کشاورزان ارائه گردید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12989

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *