بازدید محققین معین از دهستان کوهمره سرخی بخش ارژن شهرستان شیراز

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شیراز : کاووسی سرگروه محققین معین از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس به همراه قاسمی رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش ارژن ، صفایی محقق معین  ، کارشناسان حفظ نباتات و کارشناسان باغبانی از دهستان کوهمره سرخی بازدید نمودند.

به نقل از قاسمی رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش ارژن ، در بازدید از باغات انار روستای بنگر مواردی چون زردی درختان، عدم رشد مناسب میوه و ضعف عمومی باغات مشاهده گردید. سپس وضعیت درختان ، خاک و آبیاری بررسی شد و توصیه های لازم در خصوص تغذیه مناسب ، نمونه گیری از خاک و اطلاع از وضعیت عناصر تغذیه ای در خاک، نحوه صحیح آبیاری، به باغداران آموزش داده شد.

قاسمی افزود : در ادامه از باغات روستای بگدانه که در انتهایی ترین نقطه کوهمره سرخی می باشد ، بازدید به عمل آمد . در این باغات خشکی سریع برخی از درختان و سبز خشکی وجود داشت ، که با نمونه برداری از محل طوقه و ریشه جهت بررسی بهتر به آزمایشگاه ارسال گردید.

این باغات در منطقه ای واقع شده اند که معضل شوری آب وجود دارد، که باغداران از دستگاه آب شیرین کن استفاده می کنند و هزینه  های زیادی هرساله پرداخت می کنند.

این مقام مسئول گفت : در ادامه از باغات طرح امید به مساحت 10هکتار در روستای فتح آباد بازدید شد. از عمده مشکلات این باغداران گرانی نهاده­های کشاورزی می باشد.

لازم به ذکر است در باغات طرح امید از انواع روش­های مبارزه غیرشیمیایی بر علیه آفاتی چون مگس میوه مدیترانه ای و کرم گلوگاه انار استفاده گردید. که نتایج مطلوب آن در مقایسه با باغات دیگر، مشهود و قابل مقایسه بود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *