ترویج کشت زعفران در بخش ارژن شهرستان شیراز

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شیراز: قاسمی مسئول  مرکز خدمات جهادکشاورزی با اشاره به کشت زعفران در مزارع بخش ارژن گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم ،کشت زعفران در دستور کار کارشناسان این بخش قرار گرفته است . قاسمی همچنین گفت :رقم‌ پیاز کشت شده در بخش ارژن، مقاومت بیشتری در مقابل تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها داشته و زعفران تولیدی ، دارای عطر و طعم عالی می‌باشد که از بازارپسندی خوبی برخوردار بوده و نیاز آبی این گیاه نسبت به سایر گیاهان کمتر است وی با اشاره به مرغوبیت بالای زعفران منطقه کوهمره سرخی در سالهای اخیر به دلیل کیفیت آب، خاک و هوای معتدل افزود: کشت صحیح زعفران قطعاً تأثیر بسزایی در کیفیت محصول نهایی دارد و انتخاب زمین، خاک، زمان کشت، نوع و مقدار پیاز، عمق و روش کاشت از عواملی هستند که می توانند درکیفیت و میزان محصول تولیدی نقش اساسی داشته باشند.
قاسمی اظهارنمود : حداکثر نیاز آبی این محصول سه بار در سال بوده و اشتغالزایی ان بصورت دائم و فصلی حدود 30نفردرهکتارمیباشد.
وی در پایان گفت:در سال زراعی جاری مزرعه الگویی در دوراهی کوهمره سرخی به کشت زعفران اختصاص یافته که آبیاری این مزرعه به صورت نواری می باشد و از کود گاوی، کمپوست ،کود نیترات آمونیوم و سوپر فسفات ترپل برای تغذیه استفاده شده است. همچنین قبل از کاشت، پیازها با سموم قارچکش ضدعفونی گردیدند. ضمناً موقعیت مزرعه در امتداد جاده اصلی شیراز-کازرون بوده که نقش بسیار مهمی در رونق، ترویج و کشت این گیاه خواهد داشت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *