آغاز برداشت گل محمدی از باغات سیاخ دارنگون

آغاز برداشت گل محمدی از باغات سیاخ دارنگون 

سرپرست مرکز جهاد کشاورزی سیاخ از برداشت گل از بوته های گل محمدی  در منطقه سیاخ دارنگون خبر داد و گفت: برداشت گل از 5 هکتار از باغات منطقه آغاز شده است که این مرحله مهم‌ترین،حساس‌ترین و پر هزینه‌ترین عوامل تولید گل محمدی است. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز محبعلی تصریح کرد :گل محمدی پس از باز شدن، دوام کمی روی شاخه دارد که  در صورت تأخیر در برداشت، طی 24 ساعت رنگ آن سفید شده و می‌ریزد . 

وی افزود :میزان ثمر این گیاه در منطقه در هر هکتار 4 تن است که لازم است قبل از طلوع آفتاب و ترجیحاً در هوای خنک بامدادی، اقدام به برداشت روزانه گل‌ها نمود.

محبعلی همچنین خاطرنشان کرد :زمان باز شدن گلهای گل محمدی در منطقه سیاخ دارنگون از اوایل اردیبهشت تا اوایل خردادماه بوده است و مدت زمان باز شدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول می‌کشد و دوام هر گل حداکثر یک روز می باشد. 

این مقام مسئول اظهار داشت :گرم شدن هوا از جمله عواملی هست که باعث کند شدن فعالیت کارگران گلچین می‌شود که به این دلیل كار گلچینی به ساعت‌هاي خنک روز محدود شده و در نتیجه سرعت کار پایین خواهد امد.

وی افزود ، معمولا یک نفر کارگر در هر روز می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم گل تازه برداشت کند.

محبعلی با بیان مشکلات کمبود کارگر در فصل گل چینی در منطقه گفت : افزایش نرخ کارگران روز مزد ، پایین بودن نرخ گل ها و در دسترس نبودن کارخانه های صنایع تبدیلی در منطقه از دیگر مشکلات کشت این گیاه دارویی خوشبو و پر فایده است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13435

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *