با ایجاد مراکز واکنش سریع وضع موجود را به نفع حفظ کاربری اراضی تغییر خواهیم داد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :

آمارها، آمارهای بسیار تکان‌دهنده‌ای است, متاسفانه  در شهرستان شیراز  ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز داشته است.


 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ذبیح اله سیروسی در مراسم افتتاحیه اولین قرارگاه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در منطقه ارژن شهرستان شیراز ضمن تشکر از دستگاه قضایی به واسطه دغدغه‌ای که هم خود دستگاه قضائی دارد و هم در بقیه متولیان به وجود آورده است افزود :

 تغییر کاربری‌های غیرقانونی علاوه بر مشکلاتی که در عرصه قضائی و  کشاورزی بوجود آمده است تهدید امنیت غذایی و زیستی برای آیندگان در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد :بخشی از این تغییر کاربری ها مجوز دارد و در حوزه صنایع تبدیلی و تولیدی است اما متأسفانه عمدتاً تغییر کاربری‌هایی است که به باغ شهر تبدیل شده‌است و ما به‌عنوان متولی حفظ کاربری وارد عمل شده‌ایم.

سیروسی با تاکید بر حمایت های بی نظیر دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی گفت : طی  ۲ سال اخیر حدود 120 حکم قطعی‌شده تبصره 3 و بیش‌از ۶۰۰ مورد تبصره 1 و 2 ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در شهرستان اجرا شده‌است.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال‌حاضر شیب بسیار تند صعودی در ارتباط با تغییر کاربری در شهرستان شیراز وجود دارد اظهار کرد :با استقرار مراکز واکنش سریع این وضعیت را بنفع حفظ کاربری اراضی تغییر خواهیم داد و با ایجاد این قرارگاه‌ها این شیب متعادل و منفی می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13561

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *