سفر حجت الاسلام والمسلمین بحرانی به شهرستان فیروزآباد استان فارس

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان به دیدار حجت الاسلام والمسلمسن هاشم زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رفت و در این دیدار به بررسی مسائل مربوط به منطقه و همچنین تبادل نظر در رابطه با کمک به قشر فقیر جامعه و همچنین استفاده از راه های مختلف قانونی در جهت خدمت به مردم و مبارزه با هرگونه ظلم در حق افراد مختلف توسط هرمقامی پرداختند.

در خاتمه این سفر وی با حضور در جمع همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و ادارات تابعه به ایراد سخنان خود پرداخت. بحرانی با اشاره به روایت امام محمد باقر علیه السلام در خصوص پذیرش حق گفت: ایشان می فرمایند خود را در برابر پذیرش حق به صبوری وادار کنید زیرا کسی که حق را ادا نکند به اندازه دو برابر آن در باطل باید خرج کند.

حق طلبی و حق گرایی یک میل فطری در انسان هاست که در همه ریشه و وجود دارد میلی که از حقیقت و جوهره ی وجودی انسان نشات می گیرد. انسان حق گراست و در برابر هر دلیلی که بداند یا بفهمد در حوزه ی عملی قرار بگیرد که تضییع حق است عکس العمل نشان می دهد. شناخت حق و اهل آن و باطل و اهل آن بسیار دشوار است، حتی شناخت خود حق نسبت به شناخت کسانی که اهل حق اند ساده تر است، همینطور از نظر باطل. همانطور که در تاریخ اسلام شیعه و جنگ جمل مشخص شد که سخن حق از اهل باطل بلند شد تا در جهت هدف باطل استفاده نمایند و مشاهد شد که شناخت حق و باطل بسیار سخت است و باید اول حق و باطل را شناخت و بعد اهلشان را.

امروز نیز می توان از سخن حضرت امیرالمومنین اینگونه شناخت حاصل نمود که مستکبران از که حمایت می کنند. حق گرایی و حق خواهی اثر تعبد خداست و همانطور که قابل رویت است حق طلب ها در دنیا به دنبال زور و جنگ و … نیستند. حق گرایی و مردم گرایی با هم است و نمونه ای از آن نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر است. کسانی که دنبال حق هستند ارتباطشان را با مردم قطع نمی کنند. حرف از عدالت و حق و .. زیاد است اما در عمل چیز دیگری است و فهمیدن این همان بصیرت است. امروز در دنیا تمام مستکبرین علیه ایران بوده و ادعای حق و قضاوت می کنند.

در شرایط حساس کنونی اگر مواظب نباشیم همه ی ارزش ها از دست می رود به همین خاطر باید متحد بوده و با عملمان در مقابل دشمن ایستادگی نماییم. دین داری مانند نگه داشتن زغال روشن در کف دست است. اکنون هرکس در هر جا و وظیفه ای باید خدمت کند و اگر قرار باشد در جمهوری اسلامی کسی وظیفه ای را قبول کند و پس از آن به مظلومین خدمت نکند در کجا باید توقع داشت.

در پایان حجت الاسلام بحرانی از کلیه کارمندان خدوم خانواده جهاد کشاورزی شهرستان تشکر نمود و درخواست کرد تا می توانید به خدمت به زحمت کشان و بهره برداران این عرصه بپردازید که اجرش را از خداوند دریافت خواهید کرد.

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *