مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خبر داد؛ پيش بيني برداشت 20 هزار تن انگور از تاکستان‌های شهرستان شیراز


 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اعلام خبر ادامه برداشت انگور در شهرستان گفت : پیش‌بینی‌می شود بیش از 20 هزار تن محصول از تاکستان های دیم و آبی شیراز تا اواسط مهرماه برداشت شود.


 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی افزود :

4 هزار و 500‪ هکتار از باغات شهرستان به کشت انگور با ارقام عسکری، یاقوتی، رطبی، ریش بابا اختصاص داده شده است که بیشترین سطح در مناطق داریون و حومه می باشد. او با اشاره به اینکه انگور نسبت به سایر درختان میوه، تحمل بیشتری نسبت به کم آبی و خشکسالی دارد گفت : با توجه به اینکه قسمتی از تاکستان های شیراز به صورت دیم برپا شده است. 

متوسط عملکرد این محصول کمتر از 4 تن در هکتار است. سیروسی همچنین با عنوان کردن بازار مصرف خوب و ضایعات کم این محصول تصريح کرد :بیشتر تولیدات انگور به صورت تازه خوری مصرف می شود و قسمتی نیز به صورت کشمش ، مویز ، شیره انگور در سبد غذایی شهر وندان قرار می گیرد. سیروسی از توصیه و تأکید کارشناسان باغبانی در استفاده از روش داربستی به متقاضیان سخن گفت و عنوان کرد:

با توجه به افزایش کیفی و کمی تولید محصول در روش مذکور به صورت پراکنده در سطح 10 هکتار از تاکستان‌های شهرستان روش داربستی به صورت پایلوت و خود اجرایی اجرا شده است.

وی همچنین ابراز کرد:

در روش داربستی از ارقام یاقوتی ، عسکری ، سیاه سمرقندی، مریوان ، فلیم ، پرلیت و رطبی استفاده شده است که در مقایسه با روش پا چراغی بیش از دو برابر محصول می توان برداشت کرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز همچنین با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر دراین زمینه و علمی کردن باغداری در شهرستان اظهار کرد :طرح ایجاد باغ الگویی انگور در شهرستان شیراز چند سال است که با نظارت مستقیم محقق برجسته انگور کشور جناب آقای دکتر کاووسی در حال اجرا است که با اجرای طرح مذکور و با رعایت اصول به باغی محصول انگور در واحد سطح با کیفیت و کمیت بیشتری تولید می شود. 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13570

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *