جشن عید بزرگ غدیر، اخلاق اداری و تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس

 

در ابتدای این جشن مهندس بوستانی مدیر کل این اداره ضمن تبریک عید سعید غدیر و اعیاد و مناسبات یک ماه اخیر از زحمات کلیه ی همکاران این اداره تقدیر نموده و افزود کسب مقام برتر جشنواره شهید رجایی بر اساس شاخص های تخصصی به همت کلیه همکاران خدوم این اداره منجر به دریافت لوح گردید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام بحرانی پس از اشاره به نامه حضرت امیر به مالک در خصوص اخلاق و برخورد با مردم و ارباب رجوع به بیان خصوصیات حضرت علی پرداخت و بیان داشت: شناخت حکمت و علم و حقیقت ایشان چیزی است که همه قبول دارند که امیرالمومنین از همه بالاتر است وقتی که پیامبر میفرمایند من شهر علمم و علی در این شهر و در جای دیگری که خود علی علیه السلام می فرماید بپرسید از من قبل از این که مرا از دست بدهید. شجاعت علی آنقدر قابل وصف است که وقتی همه پشت می کردند علی شجاعت و حفاظت از دین را عیان می نمود، خصوصیات حضرت امیر با همه متفاوت است اما نکته ای که علی را مستثنی کرده دنیا گریزی و در نتیجه عدالت و انصاف اوست. این شاخصه ایست که هیچ کش حتی نمی تواند به گرد پای او برسد. همه گرفتاری های امروز به خاطر تعلقات به دنیاست.

زهد علی یا دنیا گریزی و بی اعتنایی او به دنیا به این معناست که او تعلق خاطر  به دنیا ندارد نه این که بی تفاوت است.ایشان می فرماید واله اگر مرا بر روی خار سعدان بگذارند و در غل و زنجیر باشم بهتر از آن است که در روز قیامت به خاطر من به کسی ظلم شده باشد.

بحرانی افزود: خود خدا در انسان غرایض و شهوات را قرار داده اما هنر رعایت خط قرمز هاست. استفاده و بهره مندی در دنیا تا آنجاست که تجاوز به حقوق دیگران و ظلم نباشد. امیرالمومنین به اهل دنیا می فرماید دو اخلاق در زندگی انسان را از بین می برد و مانند دو گرگی هستند که به گله های بی چوپان حمله می کنند و آن دو حب دنیا و حب مقام است. این دو وقتی دست به دست هم می دهند عدالت و انصاف را از انسان می گیرد. امروز نیز آفت هر کس در جامعه همین ها هستند و باید بسیار مواظبت کنیم.

وی در خاتمه به جایگاه والای آزادگان اشاره کرد و ضمن تقدیر از ایشان گفت اقتدای شما به حضرت زینب سلام اله علیها و صبوری شما در تحمل مشقت های اسارت به ویژه توسط خانواده های شما مثال زدنی و قابل احترام و مباهات است. در خاتمه ی این مراسم از تعدادی از آزادگان شاغل و بازنشسته تقدیر و به تعدادی از همکاران هدایایی اهدا گردید.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=1453

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *