بازدید کارگروه یاوران تولید از باغات لیمو آلوده به بیماری شانکر باکتریایی

 

WhatsApp Image 2020 09 28 at 21.32.12

?بازدید کارگروه یاوران تولید از باغات لیمو آلوده به بیماری شانکر باکتریایی
این بازدید با حضور اسلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس، رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، بخشی معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس، فقیه محقق مرکز تحقیقات فارس، نیاکان مسئول اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی کازرون، غلامان مسئول مرکز جهاد کشاورزی جره و بالاده و  جمعی از باغداران  منطقه دادین بخش جره و بالاده شهرستان کازرون انجام شد.
? حمید رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:
? با توجه به شیوع بیماری شانکر باکتریایی در باغات لیمو این منطقه بنا به درخواست مسئول مرکز جهاد کشاورزی جره و بالاده و هماهنگی های انجام شده با محقق معین این مرکز، برنامه ریزی لازم جهت حضور یاوران تولید در این شهرستان انجام شد.
? با تشکیل تیم های پایش و نظارت متشکل از محققان و کارشناسان کشاورزی و مروجین پهنه ها، چالش های عرصه تولید بررسی شده و راهکارهای رفع مشکل ارایه و انجام توصیه‌ها تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
? این طرح با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت و اعضا هیأت علمی و محققان مراکز تحقیقاتی به طور مؤثر و حداکثری، در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
? آرمان بخشی جهرمی معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس و محقق معین مرکز جهاد کشاورزی بالاده:
? در راستای اهداف نظام نوین ترویج برای هر مرکز جهاد کشاورزی یک محقق معین تعیین شده است.
? اگر آفت یا بیماری در منطقه ای شایع شود جهاد کشاورزی می تواند از امکانات تحقیقات در جهت از بین بردن آفات و بیماری‌ها استفاده کند.
? فقیه محقق مرکز تحقیقات کشاورزی فارس:
? بیماری شانکر باکتریایی به دلیل آسیب مستقیم به ساختار درختان و نهال های تازه کاشته شده می تواند باعث افت شدید عمر مفید یک درخت در باغات شود.
? این بیماری به برگها، میوه ها و سرشاخه ها حمله می کند و لکه های زخم مانند برجسته ای روی آنها به وجود می آورد.
? اين بيماري با باد و باران، ادوات هرس، سم پاشي، تراكتور، دست كارگر و وسايل برداشت به سهولت انتشار و گسترش مي يابد.
? بریدن شاخه های بیمار، انهدام اندامهای آلودهی قطع شده، و سمپاشی درختان بهسازی شده با قارچ کشهای مسی در کنترل بیماری مؤثرند.
? بستان اسلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس
? در مورد تسهیلات آبیاری نوین توضیحات لازم را ارائه و به مسایل و مشکلات مطرح شده توسط بهره برداران منطقه دادین در مورد آبیاری نوین، جاده بین زراعی و کانال های آبیاری پاسخ دادند.
?مهرماه 99
? روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *