بررسی مسایل و مشکلات اجرای طرح تجمیعی آبیاری نوین در دو روستای تل گاو و ایلان

WhatsApp Image 2020 09 28 at 21.33.52

?بررسی مسایل و مشکلات اجرای طرح تجمیعی آبیاری نوین در دو روستای تل گاو و ایلان
این جلسه  با حضور اسلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس و هیئت همراه، رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، بخشی معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فارس، جوانمرد رییس اداره فنی وزیر بنایی، نیاکان مسئول اداره آموزش و ترویج شهرستان کازرون، غلامان مسئول مرکز جهاد کشاورزی جره و بالاده و جمعی از  بهره برداران این دو روستا در مسجد روستای تل گاو برگزار شد.
? حمید رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:
? استفاده از طرح ها، تکنولوژی ها و فناوری های نوین در حوزه کشاورزی در استفاده بهینه منابع آبی تاثیر بسزایی دارد که در سه بخش انتقال آب، آبیاری و تغییر الگوی کشت کاربرد دارد.
? به منظور جایگزینی سیستم‌های نوین آبیاری با روش‌های آبیاری سنتی و غرقابی در اراضی کشاورزی، کشاورزان این منطقه استقبال خوبی برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار نشان می‌دهند.
? هدف از اجراي اين طرح را تجميع و يكپارچه‌سازي اراضي كشاورزي، تسطيح و بهره‌برداري مناسب از اراضي، اجراي سيستم‌هاي تحت‌فشار و كاهش هزينه‌هاي توليد است.
? بستان اسلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس:
? مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در تکمیل و اتمام طرح های آبیاری نوین بصورت تجمیعی تاثیر بسزایی دارد .
? اجرای سامانه های نوین آبیاری با هدف مصرف بهینه منابع آبی و همچنین تکمیل فرآیند آبیاری در اراضی کشاورزی و باغات انجام می شود .
? در خصوص مشکلات مطرح شده توسط بهره برداران در مورد طرح تجمیعی، تسهیلات آبیاری نوین، کانال های آبیاری و جاده بین زراعی توسط اسلامی و هیئت همراه پاسخ داده شد.
? قرار شد مشکلات اجرای طرح تجمیعی از جمله تعیین سهم آب کشاورزان و حقآبه و همچنین مشکلات مربوط به سند زمین های زراعی توسط مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس پیگیری و در حوزه اختیارات ایشان حل و فصل  کنند.
?مهرماه 99
? روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *