اعلام آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای همیاری با شرکت‌های تولید کننده کودهای کشاورزی

enews EToolsFile modiramel caa9be75 e8e1 433e 906c c65fa9ef68ee

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: تامین نیاز کشاورزی به کودهای فسفاته از منابع داخلی در آستانه کشت بهاره، در اولویت کاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی حمید رسولی از شرکت‌های تولید کننده داخلی کودهای فسفاته خواست تا از فرصت موجود حداکثر بهره‌برداری را کرده و با تلاش دوچندان این امکان را برای کشاورزی کشور فراهم سازند.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن واردات کودهای کشاورزی، کلیه نیازهای بخش کشاورزی به کودهای فسفاته از محل تولید داخلی این نوع کود، برآورده شود.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، سال ۱۳۹۹ را از حیث محدودیت‌های مالی، ارزی و افزایش هزینه‌های مواد اولیه، حمل و نقل، پرسنلی و تنش‌هایی که دائما در حوزه‌های مختلف اقتصادی به بخش تولید وارد شده است، سال ویژه‌ای خوانده و مجددا آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را در چارچوب طرح خودکفایی کودهای کشاورزی برای همیاری با شرکت‌های تولید کننده داخلی، جهت پوشش نیاز بخش کشاورزی به کودهای مختلف اعلام کرد.

در این جلسه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، شرکت‌های تولید کننده به بیان برخی مشکلات خود پرداخته که راهکارهای لازم از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جهت حضور بهینه این شرکت‌ها در مناقصات مورد اشاره ارایه شد.

گفتنی است؛ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تامین نیاز بخش کشاورزی به کودهای فسفاته در کشت بهاره در هفته گذشته طی آگهی دو مناقصه ی عمومی نسبت به خرید ۱۰۰ هزارتن کود فسفاته سیزده درصد و تامین ۱۰۰ هزارتن کود فسفاته سیزده درصد به صورت کارمزدی اطلاع‌رسانی کرده است، تا بدین ترتیب بتواند ۲۰۰هزارتن کود فسفاته از منابع داخلی تامین کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *