کاداستر ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور انجام شد

enews EToolsFile منصور2 1d76eb1a 49e9 4937 9785 e42add21f1c5

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاداستر ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اتمام رسیده است و امیدوارم تا پایان دولت دوازدهم کار حدنگاری اراضی ملی به پایان برسد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی مسعود منصور اظهار کرد: در سازمان جنگل‌ها، مهمترین رسالت حفظ منابع پایه آب،‌ خاک و پوشش گیاهی است.

وی با اشاره به این که کاداستر ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت دوازدهم کار حدنگاری اراضی ملی به پایان برسد.

منصور گفت: ۲۱۱ کیلومتر کمربند حفاظتی احداث شده در مرز اراضی ملی و مستثنیات انجام شده که باعث حفاظت بهتر این اراضی خواهد شد. علاوه بر آن برای هزارو ۸۸ خانواری که مجبور به قطع درخت به منظور تأمین سوخت بودند، انرژی‌های نو و سوخت جایگزین تامین شده که از این طریق از قطع سالانه ۳۵۰۰ اصله درخت جلوگیری می‌شود.

منصور تصریح کرد: بیش از ۲۱ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و زراعت چوب انجام شده که با بهره‌برداری از آن، تولید چوبی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب و محصولات درختی ۹۰۰ تن به بار خواهد نشست.

وی با بیان این که کشور ما در معرض فرسایش شدید آبی است، اظهار کرد: ۱۶ تن در هکتار فرسایش آبی کشور و بیش از ۲۵۰ میلیون متر مکعب سالانه رسوبات ظرفیت مخازن و سدهای کشور را اشغال می‌کند.

منصور اضافه کرد: بیش از ۸۶۵۰ روستا و ۴۵۰ شهر در معرض سیلاب هستند که راه برون رفت از این مشکلات، آبخیزداری است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *