تخم مرغ به میزان کافی در کشور تولید می‌شود/ ضرورت نظارت بر شبکه توزیع

enews EToolsFile رضایی1 68b537c8 39ea 4f58 9a80 0b5a0c7bd149

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید تخم‌مرغ به اندازه کافی انجام می‌شود و مشکلی از این منظر وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، مرتضی رضایی در رابطه با وضعیت تخم‌مرغ در کشور اظهار کرد: تولید تخم مرغ در کشور سالانه حدود ۱ تا ۱ میلیون و ۲۰ هزار تن است که به دلیل الگوی مصرف معمولاً در ۶ ماهه اول سال با مازاد تولید و افت قیمت روبرو هستیم و برای جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای مرغداری اجازه صادرات تخم مرغ داده می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از تخم مرغ تولیدی کشور برای تولید شیرینی، شکلات و صنعتی مصرف می‌شود و با این حساب سرانه مصرف سالانه تخم مرغ مصرف خانوارها حدود ۹ کیلوگرم و یا روزانه ۲۵ گرم است.

رضایی با بیان این که در شش ماهه دوم سال معمولاً مصرف تخم مرغ خانواده‌ها حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این رقم روزانه به حدود ۳۰ گرم می رسد، اذعان کرد: برای تامین نیاز شهر تهران، با احتساب جمعیت حدود ۹ میلیون نفر روزانه به حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ تن تخم ­مرغ نیاز است و این میزان تنها برای مصرف خانوار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌مرغ از حدود ۱۵ ماه گذشته و از ورود گله‌های مادر و اجداد تا زمان پرورش مرغ مولد تا تولید تخم مرغ ادامه دارد و در حال جریان است.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌ها، این برنامه‌ریزی در زمان معین و به درستی انجام شده و مشکلی در تامین گله‌های اجداد و مادر نداشتیم و جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار شرایط خوبی داشته است

رضایی ادامه داد: به طورمیانگین حدود ۸۵ هزار تن تخم‌مرغ در ماه در کشور تولید می‌شود که میزان آن در ماه‌های مختلف کمی متفاوت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تأمین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغ‌ تخم‌گذار تصریح کرد: تمام نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا به طور کامل برای واحدهای مرغ تخم‌گذار تأمین شده و هیچ مشکلی در تأمین آن تا پایان سال و در سال آینده نداریم.

رضایی افزود: ثبت سفارش‌ها برای واردات نهاده دامی، توسط وزارت صمت انجام شده و تأمین اعتبار آن توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: تولید تخم‌مرغ به اندازه کافی انجام می‌شود و مشکلی از این منظر وجود ندارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *