افزایش ۵۰ درصدی توزیع تراکتور در بخش کشاورزی

enews EToolsFile عباسی 5dcb728a be17 43d8 aa4d 70707c0e9b18

هزار دستگاه تراکتور در سال ۹۹ در بخش کشاورزی توزیع شد که نسبت به سال قبل آن بیش از ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با حمایت دولت و همراهی بانک کشاورزی و کارخانه تراکتورسازی ایران توانستیم در سال گذشته به رکورد عرضه تراکتور در بخش کشاورزی دست یابیم.

کامبیز عباسی افزود: تعدادی از این تراکتورها تا پایان اردیبهشت ماه امسال تحویل کشاورزان متقاضی می شود.

وی میانگین توزیع تراکتور بر اساس برنامه ششم توسعه را سالانه ۲۲ تا ۲۴ هزار دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: با تغییر شرایط و سیاست های اقتصادی کشور، تقاضا برای تراکتور از سوی کشاورزان افزایش یافته است.

عباسی افزود: علت دیگر افزایش تقاضا برای تراکتور این است که کشاورزان می خواهند خود مالک ماشین های کشاورزی باشند.

وی درباره توزیع عادلانه تراکتور به کشاورزان اظهار داشت: در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها برای متقاضیان تراکتور تشکیل پرونده می شود و در استان ها به منظور توزیع عادلانه، کارگروه توسعه سرمایه گذاری داریم که در این کارگروه، پرونده های کشاورزان متقاضی تراکتور با دقت بررسی و متقاضیان اهلیت سنجی می شوند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: تقاضای کشاورزان بر اساس موارد مختلف از جمله نوع مالکیت زمین، مساحت اراضی دیم یا آبی و همچنین سوابق خرید تراکتور توسط کشاورز مورد بررسی قرار می گیرد و حتی پس از توزیع تراکتور، از کشاورزان تعهد عدم فروش در دفاتر اسناد رسمی گرفته می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *