توسعه طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سطح دو میلیون هکتار

enews EToolsFile 222 5a44c0df 8d59 4354 a9d3 d1a65485729e

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال آینده توسعه طرح جهش تولید به دو میلیون هکتار در سطح کشور خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت چهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی  جواد وفابخش  در خصوص توسعه طرح جهش تولید در دیمزارها بیان داشت: این طرح در سال اول شامل ۶۵۰ هزار هکتار بوده و در سال آینده به بیش از دو میلیون هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: تعداد گیاهانی که در این طرح تحقیق، تولید و توسعه می‌یابند زیاد است که اصلی‌ترین آنها شامل گندم، جو، گیاهان دارویی، حبوبات و دانه‌های روغنی و گلرنگ می باشد.

وفابخش با بیان اینکه در نظام کشت دیم سیستم زراعی و طبیعی شکننده است، افزود: این روش نیاز به تفکر و ایده هایی دارد که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مختلف بتواند گیاه را سرپا نگه داشته و منجر به تولید محصول شود.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول ۵ سال گذشته و نتایجی که تحقیقات موسسه‌های علمی بین‌المللی به دست آمده گفت: خوشبختانه این اتفاقات باعث افزایش تولید در بخش دیم کشور شده و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در توسعه این تحقیقات، طرح عملی با تغییر و توسعه ارقام، ایجاد تنوع گیاهی، کشاورزی حفاظتی و استفاده از محلول‌پاشی باعث افزایش در تولید محصولات دیم شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اجرای این طرح برای اولین بار و به صورت پایلوت در کشور، نتایج بدست آمده با توجه به خشکسالی موجود را بسیار موفقیت آمیز دانست و گفت: در سال های آینده با توسعه ارقام بیشتر و بهتر و بهزراعی می توان توان تولید محصولات دیم را در منطقه افزایش داد و به شرایط بسیار ارزنده ای دست یافت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *