آغاز برداشت آویشن باغی از مزارع شهرستان کازرون

WhatsApp Image 2021 05 10 at 09.36.47
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: 2 هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای بی بی مهلت بخش کنارتخته این شهرستان به کشت آویشن باغی اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون زهرا پناه با اشاره به اینکه برداشت این گیاه دارویی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه ادارد افزود: پیش‌بینی می‌شود 3 تن آویشن‌ خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.
این مقام مسئول با اشاره به این‌که آویشن گیاهی چند ساله و مقاوم به کم آبی است که هر ساله در مناطق گرمسیری دو تا سه چین از آن می توان برداشت کرد تصریح کرد: این گیاه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان کازرون کاملا سازگاری داشته و افزایش سطح زیر کشت می‌تواند برای چندین نفر اشتغال زایی پایدار ایجاد کند.
پناه با اشاره به اینکه آويشن يکي از مهمترين گياهان دارويي مورد استفاده در صنايع داروسازي، غذايي، ‏آرايشي و بهداشتي است افزود: آويشن يک ضدعفوني کننده قوي با ‏خاصيت آنتي اکسيداني مناسب است.
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: این گیاه دارویی ارزش افزوده‌ی بسیار خوب و زنجیره ارزش کاملی دارد و از صاحبان صنایع علاقه‌مند به توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17489

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *