تولید سالانه ۲۲ میلیون تن محصولات علوفه‌ای در کشور

enews EToolsFile 3 520dd70f 3731 43f7 a520 14bc0da80afb

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، از تولید سالانه حدود ۲۲ میلیون تن محصولات علوفه‌ای در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی فرامک عزیزکریمی در بازدید از مزارع دیم شهرستان‌های هشترود و مراغه در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با تولید علوفه و خوراک دام کشور گفت: طبق آمار حدود ۷۵ الی ۸۰ میلیون تن در سال علوفه و خوراک دام مصرف می‌شود که از این مقدار حدود ۲۰ الی ۲۲ میلیون تن در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها حدود ۱.۵ الی ۲ تن بر تولید محصولات علوفه‌ای اضافه شده است که در نوع خود چشمگیر است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با معرفی انواع محصولات علوفه‌ای تولید شده در کشور گفت: این محصولات شامل یونجه، شبدر، علوفه‌های سیلویی مثل ذرت علوفه‌ای بالغ بر ۱۳.۵ الی ۱۴ میلیون تن را را در برگرفته و محصولات دیگر شامل ارزن علوفه‌ای، سورگوم و ارقام توسعه یافته چغندر علوفه‌ای می‌باشند.

عزیزکریمی با بیان این که در خشکسالی سال پیش رو تولید محصولات علوفه‌ای کاهش ۴۰ درصدی را به خود دیده، افزود: برنامه‌ریزی و اقداماتی جهت جبران کمبود این محصولات با توجه به استفاده خیلی کم از آب اجرا شده که تحت عنوان توسعه کشت محصولات علوفه‌ای کم آب بر پیاده‌سازی شده است.

وی افزود: کشت سورگوم در راستای همین برنامه حدود یکهزار تن انجام و ۵۰۰ تن آن بین استان‌های مختلف توزیع شده است و با توجه به مقاومت این رقم به خشکی و کم آبی امکان کشت در تمامی استان‌ها وجود دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17497

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *