لزوم حضور خبرگان کشاورزی در مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های فنی بخش کشاورزی

enews EToolsFile 14151617 d9aac603 68ea 4682 a90c 5d479f7e9ee7

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر لزوم حضور خبرگان کشاورزی در مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های فنی بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی  طهماسبی در نشست مشترک اعضای هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با بیان این که خبرگان کشاورزی، عصاره و چکیده بهره‌بردارانی است که از لحاظ فکری و عملی دارای دانش کار هستند، گفت: اقدام در جهت افزایش تولید و یا ارتقای بهره‌وری، یکی از نتایج عملکرد و وظایف راهبردی تشکل خبرگان کشاورزی بوده و جایگاه آن در سطوح کلان کشور و تصمیم‌سازی همچون مجلس مشورتی و کنگره می‌باشد که باید خود را بر بخش‌های دولتی تحمیل کند.

وی با اشاره به این که مجمع ملی خبرگان کشاورزی به سطوح بالاتر از حضور در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها فکر کند، اظهار داشت: کلان کشاورزی کشور نیازمند هدایت و تفکرات نهادهای فراتر از ساختار دولتی است و خبرگان کشاورزی باید فراسازمانی فکر کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن تاکید بر لزوم تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی اظهار داشت: مبنای کار خبرگان کشاورزی به عنوان یک کانون اندیشمند، حوزه مسائل اجتماعی جامعه کشاورزان است و با سرمایه اجتماعی که در اختیار خود دارد‏، ‌باید مسائل اجتماعی را تبیین کند و در مباحث مهم بخش کشاورزی همچون موضوع برق و یا در جهت تسهیل در موضوع مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های فنی ورود یابد.

به گفته وی، خبرگان کشاورزی مجری این پروژه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی است و با وزارت نیرو، بازرگانی و مجلس شورای اسلامی تعامل دارد، بنابراین باید به گونه‌ای باشد که این مراکز از خبرگان کشاورزی، نظر فنی اخذ کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *