اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی در شهرستان کازرون

12553908 874

کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: طرح ایجاد باغچه خانگی و بهبود تغذیه زنان روستایی در ۱۰ صندوق خرد زنان روستایی شهرستان کازرون در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، وحید نیاکان درباره اجرای طرح ایجاد باغچه خانگی و بهبود تغذیه زنان روستایی در ۱۰ صندوق خرد زنان روستایی شهرستان کازرون، اظهار کرد: این طرح از سال ۹۷ اجرا شده و امسال نیز در ۱۰ روستای این شهرستان در قالب سایت الگویی ترویجی به مساحت هزار مترمربع در حال اجرا است.

او تصریح کرد: به زنان روستایی تحت پوشش این طرح که عمدتا تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق اعتبارات خرد محلی هستند، در زمینه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات کشاورزی سبزی و صیفی، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

نیاکان افزود: ترویج تغذیه سالم بوسیله زنان می‌تواند نقش مهمی در سلامت جامعه، بخصوص جامعه روستایی و عشایر داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توانمندسازی زنان که مدیریت تغذیه اعضای خانواده را به عهده دارند بسیار حائز اهمیت است، اظهار امیدواری کرد: با تلاش زنان کشاورز تحت پوشش این طرح در جهت بهبود وضعیت معیشتی خانوار روستایی و تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه، گام‌های مؤثر و مثبتی برداشته شود.

نیاکان ادامه داد: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی بر اساس تفاهم‌نامه میان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا می‌شود.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *