راه اندازی ۴۵۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی برای اشتغال زایی

3193543

سرپرست دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: پیش بینی می شود ۵۰۰ صندوق اعتبارات خرد برای اشتغال زایی زنان روستایی در سال ۱۴۰۰ راه اندازی شود.

به گزارش  روابط عمومی معاونت سازمان  و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری این وزارتخانه گفت: طی سال جاری تاکنون حدود ۴۵۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی تشکیل شده است.

مهری مداحی افزود: سال گذشته با همکاری یک صندوق ، نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در راستای اشتغال زایی و مشاغل خرد زنان تزریق و توزیع شد.

وی در همین حال پیش بینی کرد امسال نیز قریب به ۲۰ میلیارد تومان به این صندوق ها تخصیص پیدا کند.

مداحی، ظرفیت سازی، نهادسازی و توسعه کسب و کارها و مشاغل خرد زنان روستایی و عشایری را از برنامه های این دفتر طی سنوات اخیر عنوان کرد و گفت: امسال در بخش ظرفیت سازی، یک هزار زن روستایی برای تسهیلگری و چگونگی ارتباط برقرار کردن با جوامع محلی انتخاب شدند و آموزش دیدند.

وی ادامه داد: در بخش نهادسازی نیز ایجاد صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری را داشتیم.

سرپرست دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری درباره بخش کسب و کارها و مشاغل خرد اذعان داشت: در این حوزه ۱۵۵ سایت گیاهان دارویی در سال جاری راه اندازی و ۳۱۰۰ زن روستایی از طریق این سایت در زمینه تولید این گیاهان آموزش دیدند.

وی همچنین به پروژه تولید محصولات گواهی شده و استاندارد در حوزه مشاغل خرد زنان روستایی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: امسال زنان روستایی توانستند ۲۷۵ گواهی محصول استاندارد و سالم برای ۷۰ نوع محصول دریافت کنند.

مداحی اضافه کرد: در زمینه تولید محصول استاندارد و سالم و استفاده حداقل سموم و آلاینده ها در تولید محصولات به ۲۷۵۰ زن روستایی آموزش نیز ارایه شد.

وی درمورد تولید کمپوست خانگی نیز گفت: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۳۱۰۰ زن روستایی از طریق ۱۷۵ سایت برای تولید کمپوست خانگی به منظور کاهش ضایعات از زباله های خانگی آموزش دیدند.

مداحی، نوغانداری را یکی دیگر از پروژه های اشتغال زای زنان روستایی

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *