فقط ۶ درصد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالند

4054476

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه حدود  ۶ درصد از کل شرکت های دانش بنیان کشور در بخش کشاورزی فعالند، گفت:مهمترین دلیل این امر عدم تمکن مالی و توانایی بهره برداران برای استفاده از فناوری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره اینکه وضعیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی به چه صورت است، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی حدود ۴۵۰ عدد هستند که حدود ۶ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور را شامل می‌شوند. البته این تعداد شرکت کم است و باید افزایش یابند، ضمن اینکه شرکت‌های دانش بنیان موجود نیز باید بیشتر حمایت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اشتغال آفرینی و دانش بنیان، دو مؤلفه مهم تولید ملی هستند، افزود: بررسی آمارهای اشتغال کشور نشان دهنده این است که بخش عمده مشکل کشور در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده و هر چه مقاطع تحصیلی بالاتر می‌رود، متأسفانه نرخ عدم اشتغال هم بیشتر می‌شود، به خصوص در حال حاضر که در کشورهای پیشرفته تقاضای خوبی برای نیروی انسانی تحصیل‌کرده و جوان وجود دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17844

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *