مبارزه با ملخ بومی در کازرون استمرار دارد

mal

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از استمرار مبارزه با ملخ بومی در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون سطح مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به 8 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود عملیات مبارزه با ملخ بومی تا اوایل خرداد ماه ادامه یابد، تصریح کرد: برآورد می شود سطح مبارزه در اراضی شهرستان کازرون به 12هزار هکتار نزدیک شود.

او با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و رساندن محصولات سالم کشاورزی به دست مردم همواره از دغدغه های مسئولان است، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و هشت گروه پایش و مبارزه در حال فعالیت شبانه‌روزی در این شهرستان هستند.

وی یادآور شد: کانون یابی مناطق آلوده محل تخم‌ریزی ملخ، تشکیل تیم‌هایی مبارزه مجهز به امکانات روز، کانون کوبی به محض مشاهده نخستین پوره‌ها و تامین تجهیزات لازم از مهمترین اقدامات این مدیریت به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی به‌حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست کرد که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17876

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *