باید به سوی تغییر الگوی مصرف در جامعه حرکت کنیم

4193082

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شرایط امروز جهان و وضعیت اقتصادی کشورها برای جلوگیری از بروز تورم بیشتر باید به سمت تغییر الگوی مصرف حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی قاسمی، اظهار کرد: خیلی از وقایع کشور و جهان روی وضع اقتصادی ما تأثیرگذار است، این وقایع شامل چگونگی مسیر مذاکرات با کشورهای دیگر، ارز دولتی که در دولت پیشین توزیع شد، جنگ بین اوکراین و روسیه که منجر به کمبود گندم و روغن در جهان شد و… است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با تمام مشکلات از جمله خشکسالی ای کشور امروز با آن دست به گریبان است در تولید برخی محصولات از جمله روغن پیشرفت داشته‌ایم و امسال نسبت به سال گذشته یک درصد از وابستگی خود در این محصول به خارج را کاهش داده‌ایم.

وی تاکید کرد: از عوامل بسیار مهم مؤثر بر اقتصاد کشور عملیاتی شدن شعار سال و ادامه پیدا کردن جنگ بین اوکراین و روسیه یا توقف آن و نتیجه و عاقبت برجام است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل کشت در اوکراین تمام شد و جنگ همچنان ادامه دارد کمبود پنجاه میلیون تن گندم در سال پیش رو برای جهان قابل پیش بینی است.

قاسمی افزود: سرمایه در کشور ما بیشتر در حوزه خرید و فروش و ساخت هزینه می‌شود و این موضوع به این علت است که بسیاری از مردم از تورم رضایت دارند و اینگونه و با این روش سرمایه گذاری که برای تولید هزینه نمی‌شود و همه سرمایه در خرید و فروش ملک و زمین است، تورم کاهش پیدا نمی‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تشریح کرد: از دیگر عوامل که اهمیت به سزایی بر اقتصاد کشور دارد درست عملیاتی شدن بودجه است و البته این عوامل در صورت شرایط بدون بحران است.

وی اضافه کرد: اگر بلایای طبیعی یا جنگ در یک گوشه دنیا رخ دهد اقتصاد ما در مقابل چنین بحران‌هایی مقاوم سازی نشده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *