آغاز برداشت لیموترش در کازرون

WhatsApp Image 2022 07 27 at 9.16.19 AM

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ده هزار تن لیمو ترش از باغ های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به سطح 880 هکتاری باغ های لیمو ترش شهرستان کازرون تصریح کرد: برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در این شهرستان شروع شده است و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، اظهار کرد: شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود که عمدتا در بخش جره و بالاده این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازارپسندی مطلوبی برخوردار است.

رشیدی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاافزایش آگاهی باغداران، اجرای عملیات به‌باغی در زمینه استفاده از نهال استاندارد، کاربرد شیوه نوین آبیاری، تغذیه گیاهی، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها، و مدیریت تنش‌های محیطی در باغ‌ها را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در شهرستان کازرون است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17984

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *