۲ برابر نیاز کشور تولید خوراک آبزیان داریم

3268966

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: ۲ برابر نیاز کشور شاهد تولید و عرضه خوراک آبزیان هستیم که این مهم در نتیجه ظرفیت بالای حوزه آبزی‌پروری کشور است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی  اظهار کرد: ۴۷۵ هزار تن نیاز کشور به خوراک و نهاده‌های آبزیان است در حالی که توان تولید ما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

وی حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی را از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محصولات آبزی‌پروری یادآور شد و تصریح کرد: برای اولین بار در حمایت از این صنعت سودآور تسهیلات ارزان قیمت در قالب شیلات کارت با ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: از محل بازارگاه نیز برای فعالان صنعت شیلات ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند تولید خود را افزایش دهند.

حسینی تولید سال گذشته آبزیان را یک میلیون و ۲۵۷ هزرار تن اعلام کرد و افزود: این میزان تولید امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده که بخش عظیمی از آن صید و کمتر از ۵۵۵ هزار تن نیز آبزی‌پروری است.

وی هدف‌گذاری تولید آبزیان را در سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۲.۶ دهم میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی کمیته سرمایه‌گذاری و جذب و جلب سرمایه‌گذاران در حوزه آبزی‌پروری، سعی داریم تا به ثروت‌آفرینی در این صنعت کمک کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با حمایت‌ها و ارائه مشوق‌های مختلف صنعت شیلات را در مناطق مختلف کشور متحول کنیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18007

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *