4مرکز جهاد کشاورزی کازرون میزبان کاروان ترویج

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری دومین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبرداد و گفت: این برنامه به صورت همزمان در چهار مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان  موضوعات مختلف برگزار شد.

karavan 2

 

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی تصریح کرد: دومین روز از کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی درشهرستان کازرون به دو صورت آنلاین و آفلاین و به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه به مرحله اجرا درآمد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تعداد 70 نفر بهره بردار، کارشناس، مروج و محقق در این کاروان حضور داشتند و مباحث کشت گلرنگ، کاملینا و چغندر قند پاییزه از جمله موضوعات مطروحه در برنامه های امروز بودند.

او افزود: با توجه به اصلاح الگوی کشت و جایگزین کردن کشت های کم آب بر، کشت دانه های روغنی گلرنگ در سطح 40 هکتار و کاملینا در سطح 26 هکتار امسال در شهرستان کازرون ترویج یافته است.

وی ابراز کرد: این گیاهان دارای نیاز آبی کم، مقاومت فوق العاده به خشکی، غیر حساس به ریزش، حساسیت کم به شیوع آفات و قابل استفاده در صنعت دارو و تغذیه دام هستند و مشمول حمایت های طرح جهش تولید در دیمزارها می شوند از این رو مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است.

رشیدی بیان کرد: در سال زراعی جاری 500 هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص دارد است که الگوی خوبی برای جایگزین کردن کشت در این شهرستان به جهت پایدارای تولید و تامین معیشت کشاورزان به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت ضامن امنیت غذایی، افزایش بهره وری و حفاظت از منابع تولید است.

به گفته وی؛ در کاروان امروز فتحی و محسنی از موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ناظر برنامه کاروان ترویجی الگوی کشت بودند و محققین مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان فارس و کارشناسان مدیریت هماهنگی آموزش و ترویج نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18028

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *