آخرین روز از کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کازرون

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری چهارمین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبرداد و گفت: این برنامه همزمان در پنج مرکز خدمات کشاورزی شهرستان با مباحث کالیبراسیون،گلخانه و باغچه سلامت خانگی زنان روستایی مطرح شد.

karavan

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی تصریح کرد: این برنامه به صورت افلاین در مراکز به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه برگزار گردید.

به گفته وی؛ تعداد 50 نفر بهره بردار وکارشناس در این کاروان حضور داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: با توجه به تعداد 38 عدد گلخانه بزرگ مقیاس در شهرستان کازرون ترغیب کشاورزان به سمت ایجاد گلخانه با هدف ارتقاء بهره وری آب،استفاده بهینه از خاک و فعال شدن صنایع مرتبط و پایداری تولید و امنیت غذایی از مهمترین اهداف این مدیریت و بسیار حائز اهمیت است.

رشیدی با بیان اینکه کالیبراسیون سم پاش ها بسیار مهم و اصولی باید صورت بگیرد، اظهار کرد: مزایای این مهم جلوگیری از اتلاف سم و کاهش اثرات آن بر محیط زیست،جلوگیری از هدر رفت آب،توزیع یکنواخت محلول سمی در سطح مزرعه یا باغ و جلوگیری از گیاه سوزی و کنترل قابل قبول عوامل خسارت زا،کاهش زمان سم پاشی و جلوگیری از تکرار آن با هدف افزایش عملکرد است.

او ادامه داد: باغچه های سلامت زنان روستایی باعث بهبود تغذیه خانوار، بهبود کسب و کار، استفاده بهینه از نهاده های شیمیایی،حفاظت از محیط زیست و در نهایت امنیت غذایی خانواده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: الگوی کشت مناسب پایداری تولید را تضمین می کند و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی ،در ازاء بهره برداری و بهره وری مناسب از منابع پایه است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *