سمپاشی علیه ملخ مراکشی در کازرون ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: تا کنون 10 هزار هکتار از اراضی حوزه تالاب پریشان در این شهرستان علیه پوره ملخ مراکشی سمپاشی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

 sampashi.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اذعان به اینکه ملخ مراکشی می‌تواند آسیب جدی به مزارع و سایر محصولات وارد کرده و به عنوان تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب شود، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه حدود 600 هکتار از اراضی منطقه مذکور سمپاشی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز به دلیل خشکسالی و کاهش سطح سبز بستر تالاب پریشان این آفت وارد مزارع غلات حاشیه تالاب شد و با مبارزه به موقع از بروز خسارت جلوگیری شد، اظهار کرد: در حال حاضر سه اکیپ خودرویی مجهز به سیستم ULVپاش عملیات سمپاشی منطقه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی با برنامه ریزی منظم و نظارت کارشناسان فنی و متخصص اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون انجام می شود، افزود: با توجه به ضرورت انجام سمپاشی یک اکیپ مبارزه از سازمان حفظ نباتات کشور به این شهرستان عزیمت و در امرکنترل و مبارزه همکاری دارند.

او با اشاره به اینکه به صورت روزانه و مرتب اکیپ های پایش، سطح دریاچه پریشان را رصد و کانون های آلوده و تکثیر ملخ را شناسایی می کنند، ابراز کرد: برای کنترل آفت ملخ احتیاج مبرم به همکاری مردم، سمپاش مناسب نظیر یو ال وی، پهپاد، تانکرهای حمل آب و تجهیزات ایمنی می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18036

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *