آغاز پویش «شهید سلیمانی» در عرصه های کشاورزی شهرستان قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیرو کارزین گفت: پویش «شهید سلیمانی» با هدف پایداری امنیت غذایی از طریق ارتقاء بهره وری تولید با همکاری مجموعه های بسیج و جهاد کشاورزی اجرا شده است

به گزارش روابط عمومی شهرستان قیروکارزین ، مهدی همتی در جلسه هماهنگی اجرای طرح «شهید سلیمانی» در راستای تأمین امنیت غذایی‌،‌ گفت: پویش «شهید سلیمانی» با هدف پایداری امنیت غذایی از طریق ارتقاء بهره وری تولید در مزارع گندم، کلزا، جو و چغندرقند، باغات میوه و واحدهای دامداری و زنبورستان ها با همکاری مجموعه های بسیج و جهاد کشاورزی اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با تاکید بر اینکه باید تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف محوله به کار گیری شود، افزود: با بهره گیری از منابع و امکانات مشترک بین بسیج و جهاد کشاورزی آموزش های گسترده به بهره برداران بخش کشاورزی در زمینه های مورد نیاز انجام شود.

وی امور را تغذیه گیاهی، آماده سازی و تنظیم ادوات داشت، سامانه های نوین آبیاری، کنترل آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز، هرس باغات میوه، تغذیه دام، بهداشت شیر و … برشمرد که با توجه به شرایط اقلیمی، فصلی و نیازهای بهره برداران مد نظر قرار می گیرد.

همتی در ادامه، تحقق میزان برنامه ریزی شده سطح زیر کشت از محصولات مختلف کشاورزی و ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت محصولات را از اهداف اجرایی این پویش برشمرد.ش

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18103

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *