هدف اصلی قرارگاه امنیت غذایی کنترل قیمت‌ اقلام اساسی است

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از اجرای طرح امنیت غذایی در قیروکارزین خبر داد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی قیروکارزین، جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهرستان به منظور هماهنگی جهت تبیین سیاست های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهدی همتی خاطرنشان کرد: تشکیل و راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی، به منظور صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی بوده و فرصتی است تا هر بخشی در راستای وظایف ذاتی دستگاه خود با پایش مشکلات تولید، تأمین، توزیع و نظارت پاسخگو بوده و بموقع نسبت به رفع محدودیت‌ها و موانع اقدام نماید.

وی تصریح کرد: رفع موانع تولید، رصد و کنترل قیمت محصولات کشاورزی، تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مهمترین هدف بخش کشاورزی است که نقش مهمی در معیشت مردم داردکه توسط این قرارگاه روزانه با حضور مسئولان امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در جلسه هماهنگی تشکیل قرارگاه امنیت غذایی شهرستان گفت: تأمین امنیت غذایی جزو وظایف و مأموریت ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است اما راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی، نشان می دهد که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز به اقداماتی خاص دارد.

همتی گفت: با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت عوامل ذیربط و سایر نهاد‌های مرتبط، باید در راستای ارتقای امنیت غذایی و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز جامعه گام برداشت.

وی ادامه داد: بطور مستمر و روزانه پیگیر مصوبات قرارگاه امنیت غذایی شهرستان خواهیم بود چرا که رصد و کنترل قیمت محصولات کشاورزی از اهداف این قرارگاه است و تأمین نهاده‌ ها وکالاهای اساسی مورد نیاز مردم مهمترین هدف بخش کشاورزی است و معیشت مردم باید در اولویت قرار گیرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *