حریق یک مزرعه در قیروکارزین را خاکستر کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: حریق در یک مزرعه جو دیم 12 هکتاری در روستای هفت آسیاب بخش افزر این شهرستان محصول کشاورز را خاکستر کرد و موجب بروز خسارت سنگین شد..

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، محمد حیدری ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه تصریح کرد: با توجه به از بین رفتن 11 هکتار از مزرعه مذکور در شهرستان قیروکارزین میزان خسارت وارده ناشی از این آتش سوزی 3 میلیارد ریال برآورد شده است..

این مقام مسئول با اذعان به اینکه علت بروز حریق مذکور تا کنون مشخص نشده و در دست بررسی است، ابراز کرد: امداد رسانی نیروهای مردمی و اقدام به موقع اهالی منطقه از سرایت آتش سوزی و گسترش آن به دیگر مزارع و باغات منطقه جلوگیری کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور و همکاری واحد های آتش نشانی شهر های قیر و افزر تاکید کرد: مهار و اطفا حریق در این مزرعه با به کار گیری دو ستگاه تراکتور و لودر صورت پذیرفت که شاهدی بر ضرورت آمادگی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصول به جهت مقابله با حوادث آتش سوزی است

حیدری با اشاره به اینکه با نشر اطلاعیه های متعدد در فضای مجازی و رسانه های محلی بر لزوم مراقبت و حراست از مزارع شتوی تا پایان عملیات برداشت تاکید شده است، اضافه کرد: می طلبد کشاورزان به منظور صیانت از تولید محصولات راهبردی خود همچون گندم و جو تا اتمام عملیات برداشت در مزارع نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری محصول خود اقدام کرده و از آتش زدن باقی مانده کاه و کلش در مزرعه به طور جد خودداری کنند .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18148

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *