همزمان با دهه فجر؛ رزمایش فجر خودکفایی در مرودشت برگزار شد

razm

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری رزمایش فجر خودکفایی درقالب فجر آفرینان عرصه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان خبرداد و گفت در این رزمایش بالغ بر 8840 راس دام سبک و سنگین بر علیه تب برفکی و دو هزار قطعه طیور بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه رزمایش فوق در روستای گرم آباد این شهرستان و در بازه زمانی هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه اجرا شد، اظهار کرد: رزمایش فجرآفرینان با مشارکت  مربیان جهش تولید در مزارع تحت پوشش و اعزام کلینیک ها و تیم های دامپزشکی در مناطق هدف اجرایی شد.
محمودی با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون دام و طیور مربیان جهش تولید نیز در این رزمایش فعالیت های ویژه ای داشتند، تصریح کرد: این مربیان با ارائه خدمات و توصیه های فنی و مشاوره ای با برگزاری  بیش از ده کلاس های آموزشی با موضوعات داشت محصولات شتوی، مبارزه با علف های هرز، مبارزه با  آفات و بیماری ها ، تغذیه و کالیبراسیون سم پاش ها به بهره برداران تحت پوشش در این رزمایش ایفای نقش کردند.
مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان مرودشت، ابراز کرد: حضور مربیان با رویکرد داشت محصولات راهبردی با نظارت بر محصولات شتوی از جمله  گندم و کلزا و ثبت اطلاعات زارعی بهره برداران در سامانه رصد امنیت غذایی و احصا موانع و نیازهای بهره برداران از دیگر اقدامات مربیان جهش تولید بود.
محمودی افزود:رزمایش فجر آفرینان با مشارکت ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دفاتر نظلام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی  و امور عشایر اجرایی شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=18241

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *